Curriculum Vitae
Personlige data
Navn Lasse Jon Fuglsang Pedersen
Adresse Kurlandsgade 22, 4. tv.
2300 København S
Telefon +45 40106365 (mobil)
+45 32886079
E-mail volmer AT qeep.dk
Født 1. September 1981
Nationalitet Dansk
Uddannelse
2007 - 2011 Kandidatgrad i Datalogi
Datalogisk Institut Københavns Universitet
2005 - 2007 Bachelorgrad i Datalogi
Datalogisk Institut Københavns Universitet
2000 - 2002 Datamatiker
Nordjyllands Erhvervsakademi, Aalborg
1997 - 2000 HTX, Teknisk Gymnasium
EUC Sjælland, Næstved
Kompetencer
C/C++ Meget velfunderet
6 års studieerfaring
Flere års fritidserfaring
C# Meget velfunderet
3 års professionel erfaring
Flere års fritidserfaring
VB.NET Meget velfunderet
3 års professionel erfaring
ASP.NET Meget velfunderet
3 års professionel erfaring
JavaScript Meget velfunderet
3 års professionel erfaring
Flere års fritidserfaring
MCMS Meget velfunderet
2 års professionel erfaring
Java Velfunderet, skal opfriskes
2 års studieerfaring
SQL Server Velfunderet, skal opfriskes
2 års professionel erfaring
Eksempler på projekter ved Københavns Universitet
Note Listen reflekterer ikke nyere projekter. Skal opdateres.
2007 "Visualisering af Parametriske flader"
En software-baseret render-pipeline i C++ med tilhørende rapport,
der beskriver transformationer og projektioner, skankonvertering
af polygoner, visualisering med Phong's lysmodel, samt trekants-
inddeling af parametriske flader; herunder Bezierflader.
2007 "Styring af objekter i 3D vha. Wii-controller" (Bachelorprojekt)
Rapporten beskriver muligheden for at anvende accelerometeret
i en Wii-controller, til at approksimere dennes orientering samt
position. Bl.a. præsenteres en ny adaptiv metode, der er mindre
afhængig af lavpasfiltrering, til estimering af orienteringen.
Herudover konstruktion et klassebibliotek (C++) 'WiiLib', der
implementerer ideerne fra rapporten, samt et plugin til DIKU's
3D-motor 3DOT.
Se også: http://qeep.dk/~volmer/bach/
Erhvervserfaring
2011 - House on Fire
Lead programmer på ny physics-based action-puzzler; "SNOT!" (C++)
2008 T3CMS
Timelønnet studiejob på forskellige projekter (PHP, JavaScript)
2005 - 2007 IT-Sundhed, Aalborg Sygehus, Region Nordjylland
Timelønnet studiejob på forskellige projekter (.NET):
* Udvikling af en intern instant messaging server og -klient, med
support for over 10000 samtidige connections og synkronisering
af brugerinformation vha. Active Directory.
* Udvikling af et program til håndtering af dataudveksling (SMS)
mellem et GSM-modul og SQL Server, samt tilhørende webservice.
2003 - 2005 IT-Sundhed, Aalborg Sygehus, Nordjyllands Amt
Fast arbejde som programmør på forskellige projekter (.NET):
* Stod for den tekniske udvikling på en fælles intra-/internet-
løsning, baseret på Microsoft Content Management Server, til
sygehusene og andre institutioner i Nordjyllands Amt.
* Stod for den tekniske udvikling af Nordjyllands Amts eksport-
løsning; i.e. konvertering og overførsel af information fra det
ovennævnte fælles intra-/internet til den offentlige danske
sundhedsportal sundhed.dk.
* Stod for udvikling af webservices til internt brug. Eksempelvis
et komplet interface til Active Directory, med partiel support
for Exchange Server extensions.
2003 IT Solutions
Freelance
* Konstruktion af et lille modulært CMS i PHP, med mySql som
backend, til ændring og opdatering af virksomhedens website.
2002 - 2003 Hands A/S
Afsluttende Datamatiker-projekt i samarbejde med virksomheden
* Som afsluttende led i Datamatiker-uddannelsen deltog jeg i
udviklingen af et SQL Server- og ASP3.0-baseret projektstyrings-
værktøj til internt brug for konsulenthuset Hands A/S.
Kurser
2004 Exchanging and transforming Data Using XML and XSLT
Microsoft Course 1913
2004 Developing Applications Using the Microsoft .NET Compact Framework
Microsoft Course 2556A
Sprog
Dansk Modersmål
Velformuleret skriftligt
Engelsk Flydende
Velformuleret skriftligt
Fritid
2006 - 2007 "Engine" -- en 3D-motor i C++
* Med det formål at lære mere om de grundlæggende principper og
udfordringer i opbyggelsen af en 3D-pipeline, da brugte jeg noget
af min fritid sideløbende mit studie på at designe og optimere en
lille software-renderer i C++.
1999 - 2012 Deeper Trouble MUD (Multi User Dungeon)
* Udvikling og revidering af grundsystemer i et tekst-baseret
online-rollespil. Også organisation, i forbindelse med værende
øverste instans af en lille international udviklerstab. Spillet
befolkes af spillere fra hele verden, og henvender sig primært
til kendere af Tolkien's univers.